Permanente verblijfsvergunning in NL voor DR vriendin

Spreekt voor zich

Re: Permanente verblijfsvergunning in NL voor DR vriendin

Berichtdoor Fulano op 11 Jun 2015, 08:55

satish schreef:
eurodominican schreef:Voor de hand liggend lijkt mij is, dat je deze vragen voorlegt aan de IND of Buitenlandse zaken in NL.

Maar intussen:

Als toeriste kan zij in NL geen aanvullende of permanente visa aanvragen. Voor een voorlopige ( dat is iets anders dan een toeristen visum ) dient ze in haar land van herkomst eerst het inburgeringsexamen afleggen + aan een aantal andere eisen te voldoen.

Ik ben bang dat als je vriendin de kuierlatten tijdens haar toeristen verblijf neemt, jij voor alle kosten op moet draaien. Immers, je hebt je garant gesteld.

Wacht even. Als ik een visa regel voor 90 dagen en ze verdwijnt naar haar tante in Rotterdam, dan kan ik mijn visa intrekken en ben ik niet verantwoordelijk? Het idee van de visa is dat ik financieel zorg voor kost en inwoning voor de opgegeven dagen. Maar als de persoon verdwijnt dan ben ik niet schuldig daarvoor.

Hoe kun jij nou het visum intrekken. Ben je de ambassadeur? :lol:
Gebruikers-avatar
Fulano
Matatan
Matatan

Afbeeldingen: 5

Berichtdoor Exito op 20 Jun 2015, 15:52

satish schreef:
eurodominican schreef:Voor de hand liggend lijkt mij is, dat je deze vragen voorlegt aan de IND of Buitenlandse zaken in NL.

Maar intussen:

Als toeriste kan zij in NL geen aanvullende of permanente visa aanvragen. Voor een voorlopige ( dat is iets anders dan een toeristen visum ) dient ze in haar land van herkomst eerst het inburgeringsexamen afleggen + aan een aantal andere eisen te voldoen.

Ik ben bang dat als je vriendin de kuierlatten tijdens haar toeristen verblijf neemt, jij voor alle kosten op moet draaien. Immers, je hebt je garant gesteld.

Wacht even. Als ik een visa regel voor 90 dagen en ze verdwijnt naar haar tante in Rotterdam, dan kan ik mijn visa intrekken en ben ik niet verantwoordelijk? Het idee van de visa is dat ik financieel zorg voor kost en inwoning voor de opgegeven dagen. Maar als de persoon verdwijnt dan ben ik niet schuldig daarvoor.

Keep on dreaming!
Je bent er tevens verantwoordelijke voor als deze persoon plotseling "verdwijnt".
It's better to burn out than to fade away!
Gebruikers-avatar
Exito
El Presidente
El Presidente

Afbeeldingen: 15

Berichtdoor sngvo2 op 20 Jun 2015, 20:59

Je bent verantwoordelijk voor alle kosten die de Nederlandse staat maakt met betrekking tot jouw vriendin. Opsporing, uitzettingskosten inclusief vliegticket, zorgkosten als ze ziek wordt buiten haar ziektekostenverzekering enz. Kan aardig oplopen.
sngvo2
Carajito
Carajito

Afbeeldingen: 1

Berichtdoor Exito op 21 Jun 2015, 18:56

sngvo2 schreef:Je bent verantwoordelijk voor alle kosten die de Nederlandse staat maakt met betrekking tot jouw vriendin. Opsporing, uitzettingskosten inclusief vliegticket, zorgkosten als ze ziek wordt buiten haar ziektekostenverzekering enz. Kan aardig oplopen.

Precies!
Denk niet dat er een makkelijke "Way out" is.
It's better to burn out than to fade away!
Gebruikers-avatar
Exito
El Presidente
El Presidente

Afbeeldingen: 15

Vorige

Terug naar Algemene vragen en/of opmerkingen